Lean IT deel 2: toepassen van kwaliteitscirkels.

In mijn vorige blogartikel heb ik beschreven dat Lean IT een service-organisatie naar een hoger niveau kan tillen. Lean IT heeft namelijk een sterke focus op houding en gedrag. Alle medewerkers zijn continu op zoek naar kleine (proces) verbeteringen met het oog op minimaliseren van verspilling en het verhogen van de klantwaarde. Mooi gezegd, maar…

Lees verder!

Microgame ‘infectiepreventie’ van InThere wint prijs

Zorginstelling Zellingen heeft  tijdens de Rotterdamse eHealth-dag een prijs gewonnen van € 10.000 voor het idee om de microgame ‘Infectiepreventie’ te mogen implementeren. ‘Infectiepreventie’ is een microgame die door InThere ontworpen is om medewerkers in de zorg te trainen in het volgen van de juiste procedures rondom infectiepreventie.

Lees verder!

InThere maakt doorstart onder de vlag van Mproof

Inthere, het bedrijf uit Delft dat serious gaming op de kaart heeft gezet, gaat verder als dochteronderneming van Mproof. Op deze manier kunnen organisaties die worstelen met het op orde krijgen van hun werkprocessen nog beter bediend worden. Van oudsher ontwikkelt Inthere leuke, prikkelende, schaalbare en effectieve game based oplossingen. Aan die visie is niets veranderd, maar door een intensieve samenwerking met de IT-Service Management-experts van Mproof kunnen schaalvoordelen worden behaald die nieuwe mogelijkheden bieden.

Lees verder!

Vier enveloppen voor de falende IT-manager

Als er iets tot ons nationaal erfgoed behoort, dan is het wel reorganiseren. Je roept als IT-manager: “Onze organisatie is ‘er’ niet klaar voor!”. Daar is altijd wel begrip voor te vinden onder het management. Kantelen! Terugkantelen! Centraliseren! Dat leidt in de praktijk lekker de aandacht af van de werkelijke problemen. En je bent zó…

Lees verder!

Een uniforme werkwijze voor het beste resultaat

Werken met mensen is mensenwerk. Is dat een herkenbaar gegeven? Het grappige hieraan is dat mensen heel creatief kunnen zijn in het uitleggen van een klacht of zelfs het noteren van de naam van een bedrijf of een afdeling. Herken je dat? Als je verantwoordelijk bent voor een helpdesk of servicedesk, dan kan dat een…

Lees verder!