Cloud Computing – Clientele ITSM in de cloud

Maakt u gebruik van diensten als WhatsApp, Gmail, Spotify of iCloud van Apple? En wist u dat dit vormen van Cloud Computing zijn? Cloud Computing is het afnemen van een dienst die u beschikbaar wordt gesteld via een verbinding en waarvan de informatieopslag en informatieverwerking van die dienst niet op uw locatie plaatsvindt.   Wat…

Lees verder!

Een betere klantbeleving én efficiënter werken?

Volg de online Self-Service Portaal-training op donderdag 28 mei en breng uw Clientele ITSM-klantportaal naar een hoger niveau. U leert het Self-Service Portaal naar wens inrichten en verbetert zo de klantbeleving en de efficiëntie van uw organisatie. Klinkt goed? Meld u meteen aan.

Lees verder!

De eerste online Clientele ITSM beheerderstraining is een feit: “Een leerzame training met een goede afwisseling van theorie en opdrachten.”

Wat te doen als cursisten niet naar een training kunnen komen? Dan brengen we de training naar de cursisten. Het coronavirus dwingt veel Nederlanders om thuis te blijven. We besloten daarom de Clientele ITSM beheerderstraining online te geven. Kirsten, medewerker productiebeheer van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid: “Het was een leerzame online training met een goede…

Lees verder!

Lean IT deel 5: Continue verbeteringen doorvoeren

In mijn vorige blogartikel heb je kunnen lezen dat je met een Value Stream Map duidelijk onderscheid kan maken in activiteiten die waarde toevoegen én activiteiten die zorgen voor verspilling. De volgende stap is nu om met het inzicht dat we hiermee verkregen hebben, achter de oorzaak van het probleem te komen. Het proces kan…

Lees verder!

Lean IT deel 4: De analyse van de waardestroom

In mijn vorige blogartikel heb je kunnen lezen dat je met een SIPOC het proces in kaart kan brengen. Dit blogartikel beschrijft hoe we met SIPOC daarna inzicht kunnen krijgen in de verbeterpunten. Dit wordt uitgevoerd in de tweede fase van de DMAIC-cirkel, namelijk de Measure fase.

Lean IT deel 3: De stem van de klant

In mijn vorige blog heb ik één van de pijlers van Kaizen belicht, namelijk het toepassen van kwaliteitscirkels. De eerste fase van de DMAIC-cirkel is de Define fase. In deze fase gaan we het probleem definiëren door te luisteren naar wat de klant wil. ‘De stem van een terrasbezoeker’ van cabaretier Lebbis illustreert heel goed…

Lees verder!