Dienstverlening verbeteren? Begin bij jezelf!

Als oprecht ‘service minded’ technicus probeer je natuurlijk dagelijks manieren te vinden om jouw serviceorganisatie nog verder te verbeteren. Klantgerichter te maken. Efficiënter. Dat is heel verstandig, maar lukt het een beetje? Zoals met veel lastige taken is het ineens eenvoudiger uit te voeren zodra je wat structuur aanbrengt in je groei- en verbeterplannen. Een…

Lees verder!

Clientele ITSM voldoet nu al aan GDPR / AVG-normering

Interview met Carlo Huijbregsen, Security Officer Mproof & Ilko van der Velden, Product Owner Clientele ITSM. De nieuwste versie van Clientele ITSM, de meest betrouwbare ITSM-software voor Managed Service Providers, komt nu al tegemoet aan de normen van de nieuwe GDPR / AVG-wetgeving, die op 25 mei 2018 van kracht wordt. Deze wet vervangt de…

Lees verder!

De ISM-methode, een toepassing van Modern Service Management

Dit blogartikel is geschreven door gastauteur en ISM-expert Wim Hoving. Iedereen wil goede diensten ontvangen: snel, efficiënt, flexibel, en ze moeten voldoen aan de regelgeving. En dat kan ook. Het vergt ook geen rocketscience, maar wel visie en vakmanschap, van beheerders en leiders. Het mooie en verraderlijke is dat goed geleverde services er zo eenvoudig uitzien.

Lees verder!

Marketing. Maar dan voor IT’ers.

Bij Mproof komen we veel service-organisaties tegen die druk bezig zijn om hun eigen ‘winkeltje’ op orde te krijgen. Meldingen afhandelen, SLA’s behalen, wachttijden verkorten, etc. Deze organisaties zijn, met andere woorden, service georiënteerd. Hartstikke prima natuurlijk.

Procesmanager. Niet te verwarren met lijnmanager.

Dit blogartikel is geschreven door gastauteur en USM-expert Jan van Bon. IT’ers zijn in de regel zeer gestructureerd denkende wezens. Ze kunnen de mooiste strakke programma’s schrijven, netwerken en computers bouwen en projecten managen. Maar zodra het op organiseren aankomt is het net of ze een blinddoek voordoen en het gezonde verstand laten varen. Helemaal…

Lees verder!

Service Management in de cloud: bereid je goed voor!

De cloud is hot! Steeds meer IT bedrijven bieden Service Management software aan die vanuit de cloud als dienst afgenomen kan worden. En dat biedt voordelen voor zowel de gebruikers als de leveranciers van de software. Maar als je gewend bent om gebruik te maken van Service Management software die je lokaal hebt draaien, komt…

Lees verder!