Inzichten VerkrijgenKlantgericht werkenWerkwijze verbeterenleerdoelen voor groei binnen uw serviceorganisatie

Acute problemen verhelpt u meteen. Lange termijn projecten blijven liggen. De lijst van meldingen wordt nooit korter. Herkenbaar? Streeft u naar groei van uw serviceorganisatie? Wilt u meer structuur in uw manier van werken? Een duidelijkere, compactere én beter geïntegreerde inrichting van de werkwijze van uw serviceorganisatie? Stel heldere leerdoelen.

 

Wat is de volgende stap voor uw organisatie?

Als serviceorganisatie heeft u één doel: het creëren van waarde. Wie bepaalt die waarde? Juist, de klant. Kijk eens naar het Maturity Model hieronder. Het Maturity Model beschrijft de vijf fasen van volwassenheid van een serviceorganisatie, van technologie-gedreven (intern gericht) naar businessgericht (extern gericht). Het model fungeert als een spiegel: waar staat uw organisatie? En wat is de volgende stap?

Maturity Model

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stel, u wilt groeien van een servicegerichte organisatie naar een klantgerichte organisatie. Klanten krijgen meer inspraak en werkprocessen worden zo ingericht dat de klant een aangename ervaring heeft, vanaf het eerste contactmoment tot ver na het aankoopproces. Hoe komt u daar? Hoe weet u of en wanneer u een klantgerichte serviceorganisatie bent? Hoe verandert u effectief het gedrag van uw medewerkers?

 

Vergroot de kans op groei van uw serviceorganisatie

Goed gestructureerde leerdoelen vergroten de kans op groei van een organisatie. Een leerdoel is een gestructureerde omschrijving van de kennis die u wilt overbrengen. Leerdoelen brengen de behoeften van uw organisatie in kaart, zorgen voor overzicht in het proces én maken de voortgang beter zichtbaar. Hoe scherper u uw leerdoelen formuleert, hoe groter de kans op groei.

Een voorbeeld van een leerdoel is: Na herinrichting van het Clientele ITSM-klantportaal wordt 95% van de projecten op tijd afgerond.

Benieuwd hoe u een goed gestructureerd leerdoel formuleert? Daan Groen, oprichter van ons dochterbedrijf InThere en game designer, schreef er een whitepaper over. In dit whitepaper deelt hij drie effectieve methodes voor het formuleren van goed gestructureerde leerdoelen.

Interesse? Download de gratis whitepaper Leerdoelen.

Verbeter de klantervaring en werk efficiënter

Zodra de leerdoelen helder zijn is het tijd voor de volgende stap: hoe zorgt u ervoor dat de leerdoelen behaald worden? Maak gebruik van workflowtools. Een workflowtool, zoals Clientele ITSM draagt bij aan het verbeteren van de klantervaring en de efficiëntie van uw organisatie. Hoe? Door een duidelijk onderscheid te maken in verschillende servicemanagementprocessen. U richt uw klantportaal gemakkelijk in naar de wensen en eisen van uw organisatie en klanten.

Servicecontracten en de servicecatalogus zijn per organisatie ingericht. Bovendien levert de tool duidelijke en bruikbare overzichten van meldingen en activiteiten. Deze past u naar eigen inzicht en behoefte aan. Uiteraard ontbreken de servicerapportages niet. Want alleen met de juiste rapportages ziet u of en wanneer u levert wat u uw klanten heeft beloofd, met de hoogst mogelijke kwaliteit. U ziet dus in één oogopslag of u uw leerdoel heeft behaald.

Klinkt goed? Neem vandaag nog contact op voor persoonlijk advies van onze consultants.