Nieuws & Product Updates

Wat te doen als cursisten niet naar een training kunnen komen? Dan brengen we de training naar de cursisten. Het coronavirus dwingt veel Nederlanders om thuis te blijven. We besloten daarom de Clientele ITSM beheerderstraining online te geven. Kirsten, medewerker productiebeheer van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid: “Het was een leerzame online training met een goede afwisseling van theorie en opdrachten. We konden het geleerde meteen in de praktijk oefenen.”

 

Training vanuit huis

De cursisten, veelal functioneel beheerders, volgden de training vanuit huis. We gebruikten Teamviewer om zo goed mogelijk ondersteuning op afstand te geven, zoals we dit normaal gesproken fysiek ook doen. Cursisten konden live hun scherm delen, en met ons en elkaar chatten. Via Remote Desktop gingen cursisten in hun ‘eigen’ Clientele ITSM-omgeving aan de slag met de oefeningen. “De online omgeving werkte prima en was eenvoudig te installeren”, aldus Kirsten.

Hoewel de online training volgens cursisten goed te doen was, zijn er een aantal dingen die toch verschillen van de fysieke training. Zo was er minder interactie tijdens de online training. Cursisten stellen minder vragen, hebben minder vaak overleg onderling en bespreken minder praktijkcasussen. De cursisten vonden de online training even wennen, maar zeker leerzaam. Één cursist zei dat ze van verschillende onderdelen al wel wat wist, maar door de training nu het geheel beter begrijpt. Een andere cursist vertelde een dag later dat zij meteen aan de slag is gegaan met alles wat ze heeft geleerd.

 

“Leerzame online training met veel praktische en efficiënte tips” – Sanne, product specialist van OmniHis B.V.

 

Volg de online beheerderstraining van Mproof

Bent u functioneel beheerder en werkt u (binnenkort) met Clientele ITSM? Volg de online beheerderstraining van Mproof. Tijdens de training:

  • Leert u meer over de architectuur van de applicatie;
  • Leert u gebruikers en rechten te configureren;
  • Gaat u aan de slag met melding- en gebeurtenissjablonen;
  • Leert u hoe u notificaties instelt.

Na deze training kunt u zelfstandig Clientele ITSM beheren voor uw organisatie. U stelt uw collega’s in staat om doelmatiger te werken en u kunt inschatten of SLA’s nagekomen worden.

Interesse?

Neem contact op