In mijn vorige blog heb ik geschreven over de vijfde stap van de zeven stappen tot succes in servicemanagement. Het routeboek geeft ons de gedetailleerde routes van alle etappes, hotels van de ploegen, tijdschema’s en nog veel meer. Wij noemen het routeboek de werkinstructie. De werkinstructie beschrijft hoe activiteiten en rollen zijn verdeeld en hoe uw servicemanagement tool werkt. In de zesde stap gebruiken we dit als middel voor het trainen van uw medewerkers.
Zonder specifieke training kan er nooit gewonnen worden. Dus naar aanloop van die ene belangrijke wedstrijd zetten we de puntjes op de i. Maar die specifieke training kan nooit gedaan worden zonder een gedegen basis. Dus al tijdens het veranderproces zullen medewerkers altijd betrokken zijn bij het leren invoeren van de nieuwe werkwijze. We streven dus naar resultaatgerichte verbeteringen die sámen met de organisatie doorgevoerd zullen worden. Uiteindelijk zal de organisatie zélf leren om de nieuwe werkwijze te hanteren.
Omdat we bij Mproof het maximale uit de leerdoelen willen halen, maken we steeds meer gebruik van microgames. Wij noemen dat Training through Gaming. In een dynamische leeromgeving leer je als medewerker in behapbare brokken de onderwerpen die voor jou op dat moment van belang zijn. En dat in slechts 5 tot 15 minuten per dag.
In een volgende blog beschrijf ik hoe we het resultaat langdurig kunnen borgen. Als je je ambities en doelen wilt behalen, zul je moeten bekijken waar je jezelf steeds kunt verbeteren. Ook de concurrentie staat niet stil!
Klinkt goed? Neem vandaag nog contact op voor persoonlijk advies van onze consultants.