Bij Mproof komen we veel service-organisaties tegen die druk bezig zijn om hun eigen ‘winkeltje’ op orde te krijgen. Meldingen afhandelen, SLA’s behalen, wachttijden verkorten, etc. Deze organisaties zijn, met andere woorden, service georiënteerd. Hartstikke prima natuurlijk.
Passief en reactief? Of proactief aan de slag met marketing?
Alleen… Ze zijn er zo druk mee bezig, dat ze eigenlijk geen tijd hebben om op adem te komen en te bedenken of ze hun klanten eigenlijk wel blij maken met de diensten die geleverd worden. Terwijl die waardering een steeds belangrijker instrument wordt om klanten langdurig aan je service-organisatie te binden. Deze service-organisaties zouden wel iets aan hun interne marketing kunnen doen.
IT-beheer en service management is mensenwerk. Uw kaders zijn vastgelegd in de SLA, hoe u deze kaders inkleurt is uw keuze. Is uw service-organisatie passief en reactief? Of kiest u ervoor om pro-actief te werk te gaan?
Ons advies? Inderdaad. Een actieve aanpak met begrip voor de operatie van de klant werkt aan alle kanten het beste. Uw dagelijkse werkzaamheden verlopen beter omdat u nu van uw klant medewerking krijgt waar u het nodig heeft. En als kers op de taart zult u uw SLA vernieuwd of zelfs verbeterd zien zodra de contracttermijn afloopt.
Zelfs wanneer de organisatie waar u uw diensten levert dusdanig groot is dat de SLA wordt ingekocht door een anonieme inkoopafdeling, zult u merken dat uw functioneren wel degelijk van invloed is bij het scoren. Dat maakt uw werkgever weer blij en u kunt uw uitstekende werk voorlopig nog even bij deze klant voortzetten.
Lees de whitepaper ‘SLA’s & Klanttevredenheid’
Om u op weg te helpen bij het verbeteren van de klanttevredenheid, hebben we een whitepaper voor u geschreven. Het staat boordevol marketing tips voor IT’ers en het gaat u helpen op langere termijn om van een service-georiënteerde organisatie een klant-georiënteerde organisatie te worden.
Wij wensen u veel succes met de nieuwe aanpak. Mocht u behoefte hebben aan een klankbordsessie dan staan we voor u klaar.